Pentru că unii oameni ai sistemului au ajuns să fie nişte pereţi goi, din rigips ieftin spoit cu vopseluri scumpe, cetăţenii de rând, din păcate şi pacienţi, ajung să fie umiliţi.
De jurământul lui Hipocrate nu se mai pune problemă. La Balş pare să nu fi fost nevoie de el în interacţiunea cu un pacient.
Mădălina Păuna, originară din Balş, povesteşte o întâmplare cu tatăl său, de la spitalul din oraş. Astăzi, bărbatul s-a prezentat la unitatea medicală, pentru efectuarea unei ecografii abdominale, cu programare cu tot. Timpul a trecut, iar ora 8:30 s-a transformat în ora 10:00, deşi programarea era făcută, conform programului cadrului medical, 8:30 – 9:00. Îşi face apariţia, fără covor roşu, doctorul Lucia Graţiela Jidovin, director medical interimar. Doctorul a spus că, la ora respectivă, nu mai face ecografii, pentru că are mulţi pacienţi, iar dacă va putea, se va ocupa şi de bărbat. Dacă nu, se poate prezenta şi în ziua următoare.
„Da, stiu suntem în 2023. Dar să vă spun cum trăim în 2023, când ai nevoie să mergi la medic. Când muncești, iti plătești contribuțiile, dar se întâmplă să nu te simți bine și să mergi la Urgențe. La secția Primiri Urgenţe, mai ales după ora 19:00, nu poți face investigațiile necesare pentru ca medicii de specialitate nu sunt de garda, nu putem face radiografii la ora asta și motivele pot continua. (…)
Nu știu dacă pentru dânsa e o practica obișnuită să își trateze pacienții aşa sau a fost doar un caz izolat. Însă, e frustrant! E frustrant pentru mine să văd că o simpla ecografie e amânată la nesfârșit și fără un motiv întemeiat. E frustrant că înca există medici cu asemenea atitudini față de pacienții lor. Cu toții avem zile mai puțin bune în care poate nu avem chef de muncă. Dar este jobul pe care l-am ales. Asta nu înseamnă că suntem îndreptățiți sa ne batem joc de oameni/pacienți.
Am un respect imens pentru medici și personalul medical. Pentru cine nu am respect? Pentru medicii care nu (mai) știu sa fie OAMENI”, spune Mădălina Păuna.
După ce postarea tinerei a făcut înconjurul reţelelor de socializare, cineva din spital, care stă cu telefonul conectat pe reţele, a „alertat” conducerea. Tânăra a fost contactată de conducere şi i-au fost cerute scuze pentru situaţie. O situaţie creată de lipsa de respespect, organizare şi de un management superficial.
„Am fost contactată de către conducerea Spitalului Balş, și-au cerut scuze pentru situația de faţă. Programarea pentru ecografia abdominală o să se desfaşoare mâine dimineață.
Avem certitudinea că societatea în care trăim s-ar putea îmbunătăți? Nu, nimeni nu ne poate garanta. Ceea ce vreau să subliniez este că fiecare dintre noi putem contribui pentru această schimbare. Am simțit ca s-a făcut o nedreptate și am luat atitudine”, spune tânăra.
Da,aceasta doamna ajunsa director adjunct,nu tratează pacientul cu respect, am fost internata acu doi ani la internet la dumneaei și…….nici măcar odată în cinci zile nu a venit în salon sa- mi vadă starea . Am ieșit din spital și am mers sa ma tratez în alta parte, îmi dau seama ca am greșit, nu trebuia sa plec capul, ei sunt în slujba noastră, sunt plătiți din banii noștri.
A se lua aminte!
Interne nu internet