Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunțat luni, 15 aprilie a.c., că au început lucrările de tip Quick Wins pentru ridicarea restricțiilor de viteză la un pod feroviar peste râul Olt, pe Magistrala 100. Este vorba despre podul feroviar peste râul Olt, situat între stațiile Drăgănești-Olt și Fărcașele, iar valoarea lucrării este de 1,73 milioane lei, fără TVA, cu finanțare asigurată din fonduri nerambursabile PNRR, pentru viteza maximă de circulație de 120 km/h.
„Lucrările de reparații punctuale a suprastructurii căii pe podul de cale ferată peste râul Olt, situat între stațiile DRĂGĂNEȘTI OLT și FĂRCAȘELE, sunt incluse în programul de lucrări tip QUICK WINS (LOTUL 17) și au drept scop ridicarea restricțiilor de viteză, îmbunătățirea condițiilor de circulație, prin creșterea vitezei maxime până la 120 km/h, și optimizarea gradului de siguranță”, se arată în comunicatul CFR.
În perioada 15 aprilie – 31 mai 2024, între stațiile Drăgănești-Olt – Fărcașele, s-a deschis șantierul pentru lucrări la podul peste râul Olt, pe FIRUL I, unde va fi demontată suprastructura căii de la km 143+280 până la 143+720 și înlocuită cu materiale noi de cale – șină, traverse și material mărunt de cale – etapă urmată de lucrări de profilat și buraj mecanizat.
În timpul lucrărilor de tip QUICK WINS de pe FIRUL I, TRENURILE VOR CIRCULA doar pe FIRUL II între stațiile stațiile DRĂGĂNEȘTI OLT și FĂRCAȘELE, cu restricție de viteză, pentru protecția muncitorilor, în zona șantierului.
Adresăm scuzele necesare călătorilor pentru disconfortul creat de întârzierile care se pot înregistra în zona șantierelor, unde se circulă pe un singur fir, și îi asigurăm că lucrări de tip QUICK WINS sunt necesare pentru îmbunătățirea condițiilor de transport, scopul final fiind creșterea vitezei de circulație la 120 km/h și optimizarea gradului de siguranță.
Iată ce şantiere sunt deschise sau ce lucrări sunt finalizate:
ȘANTIERE DESCHISE pe linia 100 între OLTENI și FĂRCAȘELE
– 6 șantiere pe intervalul Roșiori Nord – Fărcașele, pentru lucrări de tip QUICK WINS, pe o lungime totală de 18,32 km, unde viteza maximă de circulație, după finalizarea lucrărilor, va ajunge la maximum 120 km/h:
– Lotul 3 Rădoiești – Atârnați, Fir I, km 85+880 – 90+500
– Lotul 4 Rădoiești – Atârnați, Fir I, km 90+500 – 94+000
– Lotul 6 Rădoiești – Atârnați, Fir II, km 92+033 – km 93+932
– Lotul 9 Roșiori Nord – Măldăeni, Fir I, km 101+330 – 106+000
– Lotul 10 Roșiori Nord – Mihăești (linia II, stația Măldăeni)
– Lotul 17 Drăgănești Olt – Fărcașele, Fir I, km 143+280 – 143+720
ȘANTIERE DESCHISE pe linia 101 PITEȘTI – CRAIOVA
Lotul 20 Pârvu – Falfani, km 127+500 – 129+500 – lucrările pe linia II din stația Costești
Lucrări QUICK WINS FINALIZATE pe linia CF PITEȘTI – CRAIOVA, unde a și fost redeschisă circulația feroviară
– Lot 18 Pitești – Pârvu, km 111+950-113+150
– Lot 19 Bradu de Sus – Costesti, km 117+230 – 118+350
– Lot 21 Falfani – Stolnici, km 138+050 – 138+130
– Lot 22 Stolnici – Harșești, km 146+100 – 146+642
– Lot 23 Stolnici – Corbu, km 149+950 – 150+900
– Lot 26 Stația Pielesti, km 235+550 – 235+700)
Pentru ultimele 13 loturi (Lot 1, Lot 2, Lot 5, Lot 7, Lot 8, Lot 11, Lot 12, Lot 13, Lot 14, Lot 15, Lot 16, Lot 24 și Lot 25), SRCF Craiova a predat deja amplasamentele constructorilor, pentru organizarea șantierelor și depozitarea materialelor.