Google, deţinătorul platformei de streaming YouTobe, tstează încă din luna mai, anul acesta, moduri prin care utilizatorii, care au instalate adblockere, să aibă acces restricţionat sau chiar interzis permanent.
Discuţiile de pe forumuri sunt aprinse, iar unii internauţi invocă o îngrădire a dreptului la libertate.
Oluwa Falodum, purtător de cuvânt de la Google, confirmă însă intenţiile companiei de a declara război extensiilor care facilitează blocarea reclamelor de pe YouTube:
„Detecția programelor de tip adblocker nu este nouă și alți publisheri le cer de mult utilizatorilor să dezactiveze astfel de extensii. Luăm foarte în serios blocarea accesului la videouri, dar o vom face doar dacă spectatorii vor ignora de mai multe ori cererile de permisie pentru reclamele de pe YouTube. În cazurile în care utilizatorii cred că au fost avertizați pe nedrept pentru folosirea unui ad blocker, pot să ne spună asta prin intermediul unui link care va apărea pe ecran”.
Prin astfel de măsuri, YouTube îşi apără creatorii de conţinut şi clienţii de publicitate, iar spectatorii nu vor avea altă opţiune decât să aştepte 30 de secunde până rulează reclamele, ori să achiziţioneze un abonament Premium.
YouTube ar deveni astfel o platformă exclusivistă şi nimănui nu-i convine asta. Poate nici YouTube-ului, pentru că numărul internauţilor fără abonament Premium e infinit mai mare decât cei cu unul.